De Cairns a Darwin
Fecha Martes, 26 julio a las 03:54:01
Tema Australia

El nostre darrer mes australia us l'expliquem des de la vora del riu "East Alligator", amb un ull posat en aquestes pagines i l'altre en un mega cocodril que porta una bona estona patrullant la zona i passejant-se davant naltros, a uns 10-15 metres.

Des de la darrera actualitzacio de la web hem passat dels esculls coralins al bosc d'eucaliptus, sense deixar-nos el famos outback.

Comencem la historia a Cairns, on vam fer una petita inverssio per una nova bici per la Cari. Al Pep tambe li voliem comprar una, pero al final no la vam trobar de la seva talla, aixi que ho deixem per a Sydney.
El primer desti va ser les Table Lands, on vam pedalar 6 dies i vam recorrer 250 kms. La zona es molt muntanyosa i ens vam fotre unes bones pallises, amb dies de fins a 600 metres de desnivell. Pero com tot el que puja baja, l'ultim dia, abans de tornar a Cairns, ens va tocar baixar 800 metres d'una tirada, en una baixadota de mes de 20 kms. Ens vam tirar mitja hora disfrutant com nens, a una molt bona velocitat i tracant les curves casi casi com amb la moto, pero amb traccio a sang.....

De tornada a Cairns, vam anar a veure el "Gran Escull" en un tour organitzat. 3 dies i 2 nits en un creuer, tot inclos. La cosa pintava molt be, pero "no es oro todo lo que reluce".....:

-05:45am. Es hora de llevar-se.
-05:55am. Te, rapidet, nomes 5 minuts.
-06:00am. Surt el sol, tothom a l'aigua, amb trajes de pantalon curt, per despertar-se de cop.
-07:00am. Esmorzar, sense descans.
-07:30am. Tornem a l'aigua.
-08:30am. Primer moment del dia per respirar...
aixi durant tot el dia, 3 dies. Vam fer 10 inmersions en un temps record, i vam tenir temps per a fer un curs i treure'ns el titol de bucejadors "ADVANCED".
Com part del curs vam fer la nostra primera inmersio nocturna, que ens va encantar, ja que vam poder veure el fons mari amb una perspectiva totalment nova i diferent. Un altre novetat va ser el fet de bucejar nosaltres sols, sense guia. Al principi ens va semblar dificil i ens liavem una mica perque cada un anava per on li rotava. Al final vam possar al Pep o al Javi de guia i ho van fer de campionat.
Entre els passejos sota l'aigua, dinars i altres tasques tambe hi va haver temps per a la conya i per a disfrutar com nens amb les tortugues i amb algun que altre petit tauro. Al grup s'hi va afegir en Mikel, de Donosti

Va arribar el moment de tornar a terra, una mica estressats i marejats. Quan marxavem, els monitors ens felicitaven efusivament per la bona feina feta, i ens donaven copets a l'esquena. Una mica no ens ho creiem, pero la millor part encara no havia arribat. El suposat "jefe" de l'agencia de buceig ens va donar una xerrada on ens deia quant meravellossos erem i com de be ho haviem fet tots plegats i com de contents estaven ells per tot l'anterior. Com a guinda ens va dessitjar una "Happy Life", a la qual cosa els nostres companys de tour van respondre tots d'una amb un sonor YUHUUUUUU!!!!!!!!!. Veure-ho per creure-s'ho. Deu ser una questio cultural.....

L'endema vam anar a buscar la nostre "Relocation". El concepte consisteix a traslladar un vehicle d'una ciutat a un altra, a un preu ridicul, per a que pugui ser llogat al desti. Vam tenir la sort de trobar "Relocation" a Darwin, la ciutat dels famosos cocodrils australians. Per a mes inri, era un super 4X4, equipat per a 5 persones, en el que vam pujar les bicis i tots els trastos. Ens van donar 6 dies per a creuar la mitad d'Australia. Ens hagues agradat tenir mes temps, pero per un dolar diari mes el 50% de la benzina, no podiem demanar gaire mes.

El paissatge anava canviant dia a dia, de la selva tropical, al bosc d'eucaliptus, la sabana i finalment el dessert. El desti, un poble anomenat Pine Creek, a 300 kms al sur de Darwin. Aqui es van separar els nostres destins (despres de 8 mesos i mig....): els homes i les bicis es van quedar al poble, i les dones van anar a tornar el cotxe. El motiu?? Ens era bastant mes facil comencar el reccoregut per Kakadu National Parc des de Pine Creek que desde Darwin. A mes, era mes facil per les noies desplacar-se despres sense bici ni equipatge que fer-ho tots quatre carregats amb l'equipatge i les bicis.
El reagrupament no va ser sezill. No vam poder agafar el bus que tornava des de Darwin a Pine Creek i per tant vam acabar fent autostop. Com era una tirada bastant larga, ho vam haver de fer en 4 tongades. Mentres esperaven que algu pares anavem somiant en que ho fes un tren de carretera...

No va ser possible, pero vam arribar igualment. Des de Pine Creek vam comencar a pujar cap a Jabiru, al cor del parc nacional. En aquest parc es on es fan quasi tots els documentals der la tele sobre Australia, i on es va rodar "Cocodrilo Dundee". Va tocar matinar forca per estalviar-nos la calor i el sol. Sortiem a pedalar a les 7 del mati, despres del primer esmortzar. I diem primer per que despres en teniem un segon, que consistia en 2 bocates de nocilla. Crec que serem els primer cicloturistes que han aconseguit engreixar en ruta!!!

Durant els 8 dies de ruta pel Kakadu vam beure els "salties", que son els cocodrils d'aigua salada. Poden arribar als 7 metres i, veient els cartells a la vora del riu, sembla que no desprecien a les persones en la seva dieta. Tambe vam veure mil ocells, cangurs i fins i tot alguna serp prenent el sol.

La veritat es que el pais es molt, molt salvatge. Te totes les avantatges del primerisim mon, en una terra on els blanquets hi vam arribar fa tant poquet, que no hem aconseguit -encara- espatllar-ho.

CONTINUARA DES DE SYDNEY

Este artículo proviene de La vuelta al mundo de Carina y Josep

La dirección de esta noticia es: